.....Och så var februari här

Och med februari så kom det dåliga vädret. Plusgrader och ganska så blåsigt och vi som precis fått snö så att man kunde tala om snötäckt backe. Personligen så vill jag att dec, jan, och februari ska ha ca 50cm snö och -7 -- -12°c. Önsketänkande, jag vet, men det är så jag vill att mina vintrar ska se ut, inte som den här. Den här vintern måste ha varit den sämsta vinvintern under de 45 vintrar som jag har upplevt!
I går så var det första deltävlingen i mello. Både jag och Calle tycker att det är kul att titta på det, men i går var det inte mycket som var bra, förutom programledarna då. Jag, som alltid har gillat Nour El Refai och Anders Jansson, (framför allt ifrån deras deltagande i Morgonpasset i P3) kan inte fatta att de har fått så mycket kritik. Och att skämten skulle vara tråkiga, i sådana fall är nog Calle och jag ganska tråkiga, för vi satt och småskrattade mest hela tiden åt dem.
Till mellot så krävs ju något extra. I går så stod Falafel, korv, tabouleh, Tzatziki och guacamole på bordet. Gott, gott, gott!


All korv och all Falafel åts inte till Mello. Det mesta gick till nästa veckas matlådor. Och se hur SKANSKA tänket lever kvar hos Calle. Säkerheten framför allt! Handskar, skyddsglasögon och långärmat. (Senast vi gjorde falafel, så brände han sig.)

I dag så ska vi åka till Odensala. Calle fortsätter att träna ridning. (Och om det finns tid, så sitter säkert jag också upp!)
När vi kommer hem så måste jag plantera om mina Chilisar. Sist jag skrev om dem, så var det bara två sorter som kommit upp. Nu har alla fyra tittat opp och de två sorter som kom upp först, de har växt ur lådorna som jag sådde i. I och med omskolning, så var jag tvungen att göra tidningskrukor. Stora delar av gårdagen ägnades åt att leta flaska som jag brukar använda. Har fortfarande inte hittat flaskan, så i morse tog jag en vinflaska, det funkar det med, enda problemet är att krukorna blir så vida, så där jag tänkt att ställa 12 krukor, får bara 9 krukor plats.



Kommentarer