Operatin "Fixa klart hallen"

Hösten 2012 jobbade vi stenhårt med att få hallen klar till Julen. Vi väntade hela tjocka släkten, så vi tyckte att det kunde vara bra med en fungerande hall. Och här så lägger vi fokus på fungerande. Vi hade sedan länge bestämt hur vi ska ha det i hallen, men hade varken tid eller ork att göra det helt klart. Fungerande blev den till Jul och som med mycket som funkar, får det helt enkelt vara som det är. Men förr eller senare vill man ha det fint och riktigt färdigt. Det är nu tänkt att hända i helgen.
Så i dag har jag varit till sågen, handlat snickarskivor, färg, kvartslist och lim, under dagen har jag målat, min favvofärg grått, och till helgen så monterar vi.



 I morgon är det jobb igen, två pass delat har jag framför mig. På fredag, medan jag arbetar, ska Volvo  få serva min bil. Den här gången är det dags för kamremsbyte, usch, det blir dyrt, men billigare än om kamreren går sönder.

Kommentarer

Skicka en kommentar