Bara ett komplement

När Calle och jag gifte oss, så fick vi en gasolgrill i bröllopspresent. Eftersom vi då bodde i lägenhet, så tog det tre år innan vi packade upp den.
När den väl var uppackad och monterad, användes den flitigt året runt i fem år. När vi flyttade ifrån Tomtebo, var den så sliten så vi slängde den. Sedan dess så har vi bara haft kolgrillar. Det är absolut godast att grilla på kolgrill, men oj så mycket snabbare det är med gasolgrill. Eftersom det inte blivit så många spontangrillningar med kolgrill, så hade Calle börjat prata om att vi borde skaffa en gasolgrill, bara som komplement till kolen och eftersom det skulle vara ett komplement, så började jag leta på blocket. Där fanns det en hel del grillar, oftast ganska billiga, men aj, så rackiga.
I dag åkte vi till K-rauta för att köpa jord och där hittade vi vårt komplement! Kanske inte det billigaste alternativet, men inte så rackigt som de flesta grillar i en "komplementprisklassen".



När vi kom hem, satte vi genast igång att montera ihop grillen. Det var inte den lättaste monteringen, men efter lite klurande så var den färdig att användas. Så nu är den ingrillad och snabbt gick det! Att få den tillräckligt varm för att börja grilla alltså!


Nog för att jag hjälpte till att montera ihop grillen, men Calle gjorde det mesta och under tiden som Calle inte behövde min hjälp, så ägnade jag mig åt att fotografera myror. Förra året så hade vi knappast några myror alls, i år har vi fler än någonsin. Det som är lite förvånande med myrorna, är att de inte är över allt i köket, så som de brukar vara. Nä, i år så håller de till i hallen och badrummet. De är så många, så i år har vi blivit tvungna att sätta ut myrfällor.




Kommentarer