Efter regn kommer solsken

Ja, så är det. Och efter en Pruttförmiddag, kommer en härlig eftermiddag.
Men det vände inte på en gång när jag kom hem med hjälp av min snälla svärfar som kom och hämtade och körde hem mig.
Nä, för när jag kom hem, så ville jag ju komma ur arbetsuniformen så snabbt som möjligt, men se, det gick inte för dragkedjan var trasig. Det slutade med att jag fick slita sönder kjolen vid dragkedjan.
När jag kommit ur min uniform och fått på mig lite bekväma kläder kom jag på den briljanta idén att plantera om växter. Jag skulle börja med mina sallater och Yellow Lemon chilisar, men det slutade upp och ned och jord i hela klädkammaren!


När vi konstaterat att Calle skulle hinna med 1210-färjan, kom jag på att jag skulle kolla om det gick någon buss. Och det gjorde det, men för att hinna med den så var det bara att lägga benen på ryggen. Jag lyckades i alla fall få med mig plånbok och bägge nycklarna till bilen.
Bussturen var inte den bekvämaste jag varit med om, men jag kom fram till färjeläget med livet i behåll och en massa minuter förtidigt, så medan jag väntade på att Calles färja skulle komma in, gick jag till kiosken och köpte en bogseringslina.


När bilen var bogserad till verkstad och vi var hemma igen, så fortsatte jag med planterandet som jag påbörjat tidigare. Nu flöt allt på. Så nu kan jag säga att jag på riktigt har invigt mitt växthus! Jippi!!



Eftersom växthuset fortfarande inte är helt isolerat och tät, så tog jag det säkra för det osäkra och byggde ett litet tält till mina tomater och Chiliplantor.
Till middag hade vi svärfar, för Nettan har åkt till staden. Medan vi pratade och åt, så regnade det ganska så ordentligt. När regnet var över, så gick jag ut och fotograferade mina fantastiskt fina Pärlhyacinter. Blommor är alltid finast just efter regn!




Kommentarer

  1. Härligt med omplanteringar! Och tack för tipset!! Jag gjorde äppeldryck av det mesta och det blev jättegott!

    Trist att du fick kämpa med ordverifieringen. Jag blir överöst av spam, så jag har blivit tvungen att ta till ordverifiering för att slippa sitta och radera spam hela tiden :/

    Ha en fin dag!
    //Linda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar