Lite kvar, men inredningen har börjat

Sommaren är här! Om det är någon som inte märkt det, så tyckte jag att det är min plikt att informera om det.
Vi har haft så varmt, så jag kan inte minnas att jag någonsin upplevt sådan värme i maj, men mycket trillar ju ur minnet, så det är helt klart möjligt att vi haft liknande majmånader andra år.
Syrenen blommar för fullt, jag undrar ja, om det kommer finnas någon syren kvar till skolavslutningen?


Gräset växer så man nästan kan höra det. Förra fredagen klippte jag det och i fredags när jag kom hem, så såg det ut som en djungel där jag klippte för bara en vecka sedan. Så, i helgen har Calle och jag kämpat med att klippa hela gräsmattan. Men det är inte allt vi gjort. Självklart så har vi arbetat på att färdigställa växthuset. När planteringslådorna nästan var klara, så upptäckte vi att ett hjulpar saknades, så den 5:e och sista lådan står på högkant och väntar på hjul!
Vi har kommit så långt, så vi ansåg att det var dags att städa upp i växthuset. Sågbord, såg och handverktyg åkte tillbaka till boden, där det hör hemma. Så skönt att få lite överblick över växthuset. Faktiskt se hur mycket yta som jag har.


Hittills så har vi byggt 5 odlingslådor, men om det skulle behövas, så finns det plats för 8 stycken. Vid fönstret ska jag ha en diskbänk och ett hyllsystem, där jag kan ha allt sådant som behövs i ett växthus. På österväggen, den som jag sitter lutad mot när jag tar panoramabilden, ska jag sätta en 22*220 bräda som hylla. Den ska löpa längst hela väggen. Där tänker jag mig att mina Chilisar, de jag har i kruka, ska få stå.

Lådorna har jag ställt mot västväggen, om de kommer att bli kvar där, har jag ännu inte bestämt mig för.


I går så kom ambulanshelikoptern rakt ovanför vårt hus, det gör den ibland, men igår så gick den ner precis utanför oss och jisses vad stora de är!  Det är skönt att veta att om det skulle hända något, så kommer vi som bor på öarna i skärgården snabbt till sjukhus.


I dag så var det Monacos formel 1 tävling. Marcus Eriksson, vårt svenska hopp, kom inte sist! Och nära poäng var han också.

Kommentarer

  1. Hej Monica, ses gärna nästa vecka har kniven mot strupen. Den där har jag åkt med - funkar bra :)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med ett eget växthus! Det drömmer jag om att kunna ha en vacker dag. Men syrener har jag i alla fall! Som också blommar för fullt. Lite sorgligt om de blommat ut innan maj ens är slut...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar