Skitdag

I dag så skulle jag jobba. Jag arbetar varannan helg, så det är inget konstigt med det. Det konstiga är att jag är hemma fast jag inte är sjuk.
I vanlig ordning så klev jag upp i god tid innan jag måste åka. Duschade och åt frukost, läste nyheterna på tidningssaiterna och gosade med katterna. Whoopi fick ingen frukost, den skulle hon äta hos mamma och pappa.
I god tid åker vi till färjeläget. Jag brukar alltid promenera Whoopi där, istället för hemma. Jag tror att lite variation på promenadstråken är roligare för Whoopi.
När det var dags att köra ombord på sjufärjan så vägrade bilen att starta. Det har hänt en gång tidigare att bilen har failat mig, den gången startade bilen efter ett litet tag, men då var det meningslöst att åka till jobbet. I dag så startade den inte med hjälp av kablar, eller med putthjälp. Inte startade den till 7:20 färjan heller. Sista gången jag försökte starta den, var strax efter 8 och Bosse Svärfar kom och plockade upp mig.


Väl hemma igen, så ville jag självklart slita av mig uniformen, men det var lättare sagt än gjort! Dragkedjan var trasig. Det enda sättet att få av mig kjolen var att slita loss dragkedjan. Så, då har jag ingen extrakjol till jobbet. Attans

Kommentarer