Ibland så blir det inte som man tänkt sig

Jag tänkte att jag skulle hjälpa Calle att ta hand om vildsvinet som han sköt i onsdags kväll, men så blev det alltså inte. Att det inte blev vildsvinsstyckning berodde helt enkelt på att vädret inte varit tillräckligt varmt. Det finns nämligen en liten regel om temperatur och antal timmar som djuret ska hänga för att köttet ska bli mört. I dag så behöver man inte springa och hålla koll på temperaturen, det finns det maskiner som gör och den maskinen säger att köttet inte är färdigmörat för ens någon gång i morgon bitti.
Så istället så gick jag och min kära syster ner till växthuset. Whoopi jagade boll och vi fotograferade en trollslända.




I trädgården växer det så att man nästan kan höra det. Jordgubbar verkar vi kunna få mycket av i år, det har vi än så länge inte haft, men så har jag inte haft jordgubbsland så länge.



I landet så hittade jag en (eller var det kanske 10-15?) stycken lustig skalbagge som jag aldrig sett förut. Är det någon som känner igen dessa?


Alla tre djuren, Mr Spock, Lilla My och Whoopi höll sig nära oss hela tiden, men Lilla My lyckades inte fångas på bild.



Efter en god middag som intogs på altanen, så avslutades kvällen med F1 träning ifrån Canada.

Kommentarer