HOME, SWEET HOME!

I natt kom vi äntligen hem. Både Calle och jag längtade ganska så ordentligt efter att få sova i vår egen säng.
Calle hade en tandläkartid tidigt på förmiddagen och tog hojen dit. Medan Calle åkte, så gick jag till växthuset. Det mesta såg bra ut, så bra det nu kan se ut med 7 st gurkplantor som inte vill växa. Det som inte var så roligt att se, var pallkragen utanför. Den som såg så fin ut när vi åkte, hade blivit påhälsad av rådjuren. Eftersom växthusområdet varit en byggarbetsplats, så har jag inte stängslat in området och jag tycker att det gått bra hittills, men vilken glädje varar i evighet? Mamma berättade att rådjuren hade varit här lördag morgon. Potatisblasten, spenaten, rödbetorna och det mesta av isbergsallaten åts upp! Jävla skit (rent ut sagt!)



Hur som haver, det är skönt att vara hemma och i morgon så ska jag skriva en recension av Jamie Oliver's Italian och så ska jag så nya rödbetor, kanske hinner de gro och växa till sig innan det blir kallt!

Kommentarer