Regn hela dagen

   VILKET VÄDER! Vaknade strax före klockan 4, då regnade det. Calle åkte till färjan vid 5-tiden, då regnade det. Vid 8.tiden gick jag och Whoopi ut, då regnade dock inte så mycket, så vi kunde faktiskt spela boll Whoopi och jag. Inte för att det blev någon lång stund, men lite bollspelande blev det innan regnet tilltog och vi fick gömma oss i växthuset. Västhuset var kallt, ungefär lika kallt som ute och det är inget konstigt med det, vi har massor kvar att göra innan vi kan räkna med någon värme i det.

  • Vi måste sätta igen takfoten
  • Gjuta igen glipor lite här och där
  • Isolera och panela gavlarna
  • Sist, men absolut inte minst, så måste vi få igång golvvärmen
   I dag så har jag drevat runt fönster och dörr, det gjorde lite till för att värmen skulle stiga, men för att riktigt höja värmen, så tände jag en massa ljus och drack myntate med rosmarin i.




   Egentligen så skulle jag ha arbetat med mina pallkragar, Calle hade lämnat den här hemma åt mig.


   Den blev oanvänd hela dagen. Jag hoppas att vädret är bättre nästa helg, så jag får användning för den. Jag vill ju så gärna få klart på odlingslådorna.


Kommentarer