Uppdatering begärd

   Flera gånger, (igen) har jag nu tänkt sätta mig och skriva ett inlägg, men jag har blivit lat! Precis som tidigare blogguppehåll, så har jag haft massor att skriva om, men aldrig tagit mig tid. Nu har två stycken kommentarer på senaste inlägget kommit, det ena som begär en uppdatering och den andra kommentaren som undrar om jag slutat blogga och det har jag ju inte, så nu ska här skrivas!

   Just nu har det inte varit så mycket som hänt i stickväg. Jag håller på att sticka ett par tofflor till en arbetskamrat och det gör jag mest under arbetstid och lite hemma. Hos mamma och pappa har spinnrocken gått varm. Jag har spunnit garn av den mörka BFL-ullen som jag har haft liggande ett tag. Nu så håller jag på att spinna upp det sista av silkesfibrerna som jag har haft lika länge som BFL-ullen. När jag är klar med det vita, så går jag över på grönt silke och efter det, så är det Kamel/silke som väntar på att bli spunnet.


   Jag har länge tänkt (och det är väl ett av mina stora problem, jag tänker mer än vad jag gör och åter igen, så skyller jag på att jag är lat) att jag ska så chilifrön. Jag är med en grupp på FB för personer som gillar att odla chili och jäklar vad de verkligen älskar att odla chili. För det första så är det flera medlemmar i gruppen som mer eller mindre bygger om sina hus/lägenheter för att få bästa möjliga miljö för chilin att växa i och sedan, så började de flesta för länge sedan, typ redan i oktober - november någon gång.
   Själv så la jag mina frön på groddning i dag. Jag gör så, groddar först, för att för något år sedan hände inget ting och när jag groddade så gick det jättefort, även de fröna som jag trodde var gamla grodde.

Tallrikar med paprika och chilifrön. Calle ska få passa dem när
jag är och arbetar i veckan.

   I går var Calle borta hela dagen. Han var på jakt med en vän uppe i Heby-trakten. Hem kom han med ett rådjur och två rådjurslevrar. Rådjuret hänger på mörning, förhoppningsvis så är det klart på torsdag, då jag är ledig. Det skulle i alla fall vara lite lättare för Calle om han fick hjälp med att stycka djuret och ta rätt på köttet. Och den här gången så har jag bestämt mig för att vi ska ta rätt på skinnet också, det kan komma till nytta nu när vi anmält oss till en kurs i att forma, sy och färga läder. (Det där med att garva lädret, det tar vi sedan, eller allt efter som.....allt går ju att lära sig via internet!)


 
   Levern skar vi upp i fina små kuber och torkade i ugn tillsammans med en blodpudding, det också uppskuret i små kuber. Finfint godis till Whoopi och kanske Mr Spock.


Kommentarer