Jävla skit

I dag, på väg hem ifrån den första delen av dagens jobb, så började plötsligt vänster trampa att kännas väldigt mysko och jo, den gick sönder.
Till saken hör att trampan var trasig när jag snodde cykeln av min bror (som haft den stående i mina föräldrars förråd i över 20 år) så  i juli, fick jag hjälp av bilmeken med att svetsa fast trampan. Tyvärr så höll inte sömmen längre så nu får jag gå i ca 8 min istället för att cykla i 3. Attans!




Njuta av bollspel ihop med Whoopi under den delade rasten var det inte tal om, för regnet stod som spö i backen under större delen av min nästan 4 timmar långa rast. Istället tog jag ett ordentligt tag i växthuset. Klämde löss, så fingrarna var alldeles klibbiga, planterade om två chilisar som jag har tänkt att jag ska göra ett allvarligt övervintringsförsök med. De två plantorna som planterades om, de fick sig, förutom en klämgenomgång, så blev de också duschade med en blandning av såpa och t-dojja. Nu hoppas jag att de ska slippa fler lusangrepp.
I dag så skördade jag bara tomater, även om det finns 5 stycken skördeklara gurkor, så finns det ingen mening med att skörda dem, när jag har två i kylen redan.



Kommentarer