Odlingslådor

Har i snart två års tid tjatat om att jag vill använda båtarna som ligger på vår tomt till odlingslådor och i dag så flyttade vi den som låg längst ifrån trädgårdslandet till trädgårdslandet.
Den här fina mahognybåten ska vändas, (så att fören pekar mot vattnet) det ska grävas ut lite så att den står stadigt och så ska jag flytta dit grästuvorna ifrån framsiderabatten och börja fylla upp båten.
Jag tänker lägga tuvorna upp och ned och när båten är halvfull så täcker jag tuvorna med ett tjockt lager av tidningspapper. Uppe på det så tar jag fin och ny jord och hoppas att gräs och ogräs inte orkar ta sig upp genom pappret.
Den andra båten, den som ska stå ungefär där jag står och tar kortet, den ligger alldeles i närheten, men kan inte lyftas på plats förrän vi har tagit ned några träd och fyllt ut lite gran bakom växthuset och jag tror inte att detta kommer att ske än på ett tag. Men å andra sidan så har jag inte grästuvor att bottna den båten med än, så i det stora hela så gör det inget!
I morgon kommer ett kort på hur långt jag hunnit under dagen.

Kommentarer