Jag är glad att Calle inte är hemma

För nu har jag verkligen börjat med städningen av klädkammaren/syrummet! Och det innebär att jag stökar ned resten av huset och jag tror inte att Calle skulle uppskatta den här ordningen i vardagsrummet!


Men så länge klädkammaren/syrummet blir bra så är jag nöjd och det är verkligen på väg att bli fint. Tidig vår så fick jag en rullgardin av min syster och den har inte kommit upp för det har varit svårt att komma fram till fönstret för bänken framför har varit så belamrad av prytlar. Men i dag, när jag tömt hela bänken så åkte rullgardinen upp. Skönt, nu är jag redo för nästa sommar, solen kan skina hur mycket som helst, jag kan se vad jag sysslar med.



Eftersom jag tycker att det är ganska tråkigt att bara vara i ett rum så har jag fixat lite i badrummet också. En spegel som jag köpte för säkert över ett halvår sedan har äntligen kommit upp.


Jag har inte bara varit inne i dag, jag har ju Whoopi och hon vill gå på skogspromenader och så vill hon jaga pinar. Så, på förmiddagen tog vi en skogspromenad med en papperspåse i bakfickan. Fick faktiskt användning för papperspåsen. Det fanns ganska gott om svamp i skogen, men nästan bara trattisar. Alldeles nära huset hittade jag fyra stycken gulingar! På eftermiddagen var jag ute för att bära in mer ved och då passade jag på att kasta pinne till Whoopi.


I morgon ska röran åter in i klädkammaren/syrummet och det jag inte hittar någon plats för slänger jag! Det blir mycket arbete, så nu är det dags att vila.

Kommentarer