Söndag och snart en ny arbetsvecka

Som hela den här helgen så har också dagen gått i lugnets tecken. Morgonen började med grått och tråkigt väder, men desto roligare att det var dagen för årets första F1 race och med favorit föraren, Kimi Räikkönen tillbaka. Visst, kvalet gick inget vidare, men han var i alla fall med. Den andra favorit föraren hade kvalet gått betydligt bättre för, han startade i från 4:e plats.
Tyvärr för Michael Schumacher, så pajade hans växellåda så han fick bryta. Kimi däremot, han körde upp sig till en hedrande 7 plats.

Efter racet så har vi bara små sysslat här hemma. Bl a så har vi byggt om våra nyköpta skattlådor!  Vi gick ut för att prova om de fick plats i vår kupa och självklart så gjorde de inte det. Ni ser hur mycket vi fick ta bort på bägge lådorna för att få ned dem i kupan!


Medan Callle gjorde det mesta av snickrandet på skattlådorna så fotograferade jag saker på tomten, som funnits här hur länge som helst, men som man inte alltid ser.


En slipsten, som har stått där den står sen åtminstone innan vi flyttade in på Gåsvik. Vacker, men jag önskar att satt så att man kunde använda den. Vad lätt det skulle bli att slipa lien då!


Vår vän Putte samlar på frälsarkransar. Två stycken har det blivit hittills att hänga på verkstadsväggen.

Det mesta snömöglet har försvunnit, fast det är fortfarande en del snödroppar som täcks av det askliknande möglet.


Men som tur är, så finns det en del ljusglimtar som gör att man mår så mycket bättre. Som den här.


Jag önskar att jag hade lite, eller ganska mycket, Scilla i gräsmattan på framsidan, men tyvärr, allt jag möjligtvis har är två stycken som jag tog ifrån Mamsen och Papsens tomt förra året. Om jag har tur så kanske det har blivit någon till.

Inomhus så frodas alla försådda grönsaker. Jag har flyttat fler purjolökar ifrån barnkammaren till egna pappkrukor. Tror att jag är uppe i 18 stycken nu. Tänkte att jag skulle ha åtminstone 30 purjolökar i år + en del att ge bort. Jag har gjort i ordning lite grönsaker som ska ges bort. Dem tar jag med mig till Märsta i morgon när jag åker till jobbet.

Hibiskusen, som jag trodde var sjuk, den har börjat blomma nu. Än är det bara en blomma, men ca 17 knoppar. Ska innan jag är färdig med växtligheten i dag, också ta en stickling ifrån Hibiskusen. Jag har läst på nätet hur man gör. Det ska bli spännande att se om jag lyckas!


I morgon är det måndag och en ny härlig arbetsvecka. På tisdag är det bikurs och Calle kan inte gå på den, men jag kan. Sen är det bara ett kurstillfälle i lokal kvar. Sista gången ska vi vara ute och se hur det går till när man startar upp kupan på våren.

Kommentarer

  1. Snömögel har jag varken sett eller hört talas om tidigare. Vad är det? Underbart färg på din hibiskus!!!

    Trevlig kväll!!
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Det är helt enkelt mögel som kan bildas på gräsmattor när de är snötäckta. Hade heller aldrig hört talas om det innan jag upptäckte det i år och la ut bilder på det på bloggen. De var en som visste vad det var och skrev det i en kommentar. Sen var det bara att googla.
    //Monzan

    SvaraRadera
  3. Bring me some purjo please :)

    SvaraRadera
  4. Japp, nio stycken har jag med mig, det kan bli fler senare!
    //Monzan

    SvaraRadera

Skicka en kommentar