Någon som kan sina insekter?

  Jag höll på att pyssla med middagen i köket när jag plötsligt hör något som närmast kan beskrivas som en liten helikopter. Först så tar det ett tag innan jag lyckas lokalisera ljudet och när jag väl förstår var det kommer ifrån så håller jag på trilla av stolen! (Inte för att jag satt på någon stol), men ändå!



  Storleksmässigt är den ungefär 3 ggr så stor som en geting! Läskig var den och Calle lyckades jaga ut den, efter att flugsmällaren gått av!

  Det skulle vara kul att veta vad det är, för jag har ingen som helst aning!

Kommentarer

  1. Mördarbi! Helt klart ett mördarbi asså

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha! Du är så rolig! Kom och hälsa på snart!

      Radera
  2. Urk, vad läskig den såg ut :)) Kanske en tvetandad virvelflygare?

    SvaraRadera
  3. Jag fick besök av en sån där stor geting med större vingar inne på altanen förra sommaren. Läskig var den. Undrar fortfarande vad det var. Kajan

    SvaraRadera
  4. Hej! Det kom en sådan krypandes på vårt köksgolv idag. Jag visste inte riktigt vad jag skulle söka på för att ta reda på vad det var för något, men hur som, så var det din bild jag hittade först :) Efter mycket googlande så hittade jag nog svaret på vad det var.. En drottning av Hylaeus brevicornis eller på svenska: Småcitronbi. Det är det närmsta till svar jag kommer i alla fall :)

    SvaraRadera
  5. Det är en bålgeting (dammig sådan)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar