Väder, igen!

  En del av er kanske tycker att jag tjatar för mycket om väder. Så synd om er, för jag älskar väder och kommer att fortsätta att skriva om väder. Jag gillar faktiskt alla slags väder.

  Favoritvädret är vinter, -10°c och 30-40 cm snö. Vintern får gärna vara lång för mig och när jag menar lång, så tycker jag att den ska börja strax före Lucia och sluta i vecka 10! Det behöver inte hålla på att snöa hela tiden. Den perfekta vintern så snöar det i December och det är allt. Man ska inte behöva skotta i tid och otid.

  Regn är mysigt! Med måtta och när man har tid att njuta av det! Novemberregn är härligt! Man sitter framför rörspisen, lyssnar till brasans sprak och regnets smattrande mot fönstret. Sommarregn är också härliga, speciellt när det är varmt ute och man känner för ett nattbad, då får det gärna regna.

  De gånger man inte vill ha regn är några, bl a så är vinterregn aldrig kul. Halt och djävligt på vägarna. Eller när det har regnat nästan oavbrutet i sju dygn, då vill man inte ha mer regn. Man kan säga att här på Gåsvik, här vet vi när det har regnat för mycket och det är när det bildats en damm i min framsiderabatt. Och det har det nu!


  Jag tror faktiskt att det varit uppehåll nästan hela dagen på ön, så kanske är dammen på väg bort. Det håller åtminstone jag tummarna för!

  Uppehåll, det var det verkligen inte när jag åkte hem i kväll! I från Roslagskälla och igenom hela Åkersberga, så stod regnet som spö i backen. Sen så kommer man strax utanför Berga, och där är det snustorrt på vägarna!

  Nu längtar jag efter lite riktig värme! Det skulle inte vara tokigt om det ville vara runt +25°c och solsken fram till i början av September nu! Och så självklart ett och annat kväll/natt regn så att växtligheten får det den så väl behöver!

Kommentarer

  1. Jag hatar alla väder,
    Har alltid fel kläder!
    Gillar inte sol, gillar inte snö, då vill jag bara gå och dö!
    Nej fy och usch, om jag vill bli blöt tar jag mig en dusch.
    När ölen är slut och solen skiner(!),
    Önskar jag mig till tiden då nordan viner.
    Det som i regn kan vara bra,
    Är att ett nytt plåttak ha!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också väder!!! Problemet är bara att det är så oberäkneligt så det är svårt att planera ibland. ...och vädersighterna kör ju helgarderingar nu för tiden så dem kan man ju inte lita på :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar