Världens Bästa Föräldrar

Först så åker föräldrarna hela vägen ifrån Märsta hem till oss. Allt för att vara där när parabolteknikern kommer för att hjälpa oss med parabolen. Och medan de är här och väntar, så klipper pappa större delar av vår gräsmatta! Gu' så glad jag blev när jag kom hem och såg den nyklippta gräsmattan.

Det heter ju att "Efter regn kommer solsken" och det gjorde det flera gånger i dag. Störtregn, solsken, störtregn, solsken, så många gånger att jag tappade kollen på alla skurar. I mellan två regn så passade katterna på att ligga och njuta ute i solen. Mr Spock, så att han har uppsikt över vägen och Lilla My, så att hon kan ha koll på smådjur i gräset!

I växthuset så växer tomater och gurkor så att det nästan knakar, men det är inte det enda som växer. Min fina Vallmo har börjat blomma. Än så länge så har en blomma blommat över och ett helt gäng knoppar är på väg.

 

Ute var jag lite sen med att så Vallmon, så jag hoppas att den tar fart i landet snart. Jag gillar när det blommar i köksträdgården!

Kommentarer

Skicka en kommentar