Katt ibland hermelinerna, eller helt enkelt, dagens skörd!

I dag så har jag skördat gurka.......igen! Dagens skörd blev 1815 G och ihop med de sedan tidigare skörda dryga 22 kilona, så är jag nu uppe i 24 kg.



Jag vet inget om hur mycket en gurkplanta brukar ge, men med tanke på hur det ser ut i växthuset, så känns det som om mina 39:- ger en god avkastning! Än så är det några kilon kvar att skörda!



Det besvärliga med gurka, det är att veta vad man ska göra av allt. Jag jobbar stenhårt på att ge bort gurka till höger och vänster. På arbetet, till grannarna, till mina föräldrar osv. Sen så blir ganska mycket tzatziki. Whoopi och jag har för vana att dela på en gurka till lunch. Och så har jag provat på att göra ättiksgurka! Problemet där, är att jag inte har en aning om hur länge den håller i kylskåpet. Någon som vet?

I växthuset så är det inte bara gurka som växer. Jag har ju faktiskt också tomater där!



Hittills så har jag lyckats skörda fyra småtomater. De där stora biffiga sakerna, de vill helt enkelt inte mogna! Jag tror bestämt att det får bli "Stekta gröna tomater"!

Någon som vet när Squash slutar att räknas som zucchini och börjar att räknas som squash? För att över huvud taget få en chans att smaka på squashen så har jag börjat skörda den när den är liten, annars så äter sniglarna upp den.



Först så tänkte jag prova min bärplockare och plocka lingon, men de var för många som inte var mogna, jag låter dem vänta en vecka eller två. När inte lingonen var mogna så bestämde jag mig för att testa blåbär med bärplockare, men det blev på tok för mycket kvistar och blad med och eftersom jag är lat, så orkar jag aldrig rensa blåbären, så det la jag ned. Trots att jag la ned blånärsplockande med bärplockaren, så blev det drygt 900 G blåbär på det traditionella sättet, med blåa fingrar!



Sista lagret med färg är målat, luckor och lock är putsade, så nu, äntligen, är rörspisen klar. Det tog bara si så där 2 år!



Kommentarer