Kung Bore har slagit till!

Oj, vad tiden springer i väg när man har kul! Jag har så roligt med mitt stickande att jag inte hinner skriva inlägg. I går så stickade jag ett telefonfodral till Calles Iphone, i dag så ska jag sy ihop det och i morgon så ska jag sticka ett fodral till min Iphone. Väskan som jag började sticka i torsdags, den repade jag upp, men baskern väntar fortfarande på att färdigställas.

I går så var det kallt och då gör det ju inget om man sitter inne och handarbetar, eller? Är man hund och heter Whoopi, så tycker man att man ska vara ute hela dagen och jaga pinnar. I alla fall, i dag är det kallare och heter man Whoopi och är hund, ja då vill man inget hellre än att dyka i snön efter pinnar!

Och på sätt och vis så förstår jag att hon föredrar det här vädret, ingen snö som bygger stora snöbollar i hennes päls! Och ska jag vara helt ärlig, så föredrar jag det här vädret framför slask. Det är betydligt lättare att köra buss när det är rejält kallt än när det är modigt. I morgon jobbar jag, så det är bara att hålla tummarna för att vädret håller i sig.

Medan Whoopi letar pinnar så letar jag vintermiljöer att fotogfafera, tyvärr så hade jag fel objektiv på, så till Whoopis stora glädje så går vi ut lite senare i dag för att fotografera ännu mer! Men en del fina blinder blev det i alla fall i dag!

 

 

Kommentarer