Kotte på besök

Ny vecka, nya tjänster på jobbet. Varje höst, jul, vår och sommar är det samma visa! Min tjänst som jag har i dag, såg jättejobbig ut, men ibland så kan utseendet bedra. Jag hann knappt börja jobba, så var det dags att sluta första delen. Sådana tjänster gillar jag! Ska bli spännande att se hur eftermiddags delen är.

När jag, efter första delens slut och min runda i affärerna i Märsta, så åkte jag till mamma och pappa för lunch. När jag ätit klart och bänkat mig med stickningen framför tv'n, ropade mamma att jag skulle skynda mig ner. En söt, men lite blyg igelkottsunge promenerade över tomten. Sen vi flyttade till ön, har jag bara sett överkörda igelkottar, så det var kul att bekanta sig med denna!

Man ska ju inte servera kottar mjölk, så vi ställde fram vatten åt hen istället. Och det blev den nöjd med. Jag tycker att kotten ser liten ut för attvara ute och springa utan mamma. Någon som vet när kottarna brukar lämna boet?

 

Kommentarer