En arbetshelger till ända

Växthusbygget

Och så var ännu en helg till ända. Det började med formförstärkning i lördags och slutade med den avslutande gjutningen i dag. I veckan kan vi börja plocka bort formen, det ska bli riktigt spännande.

Efter att formen har plockats bort, ska vi ta det lugnt åtminstone en helg innan vi börjar med bygget.

Jag har hittat en rolig funktion i kameran på Iphone 5:an. Panoramavy! Så här är en bild på hela "växthuset"!

Handarbete


I veckan som var, så var jag tvungen att ge upp min "Ingrid"sjal som jag stickade i ett entrådigt garn spunnet av BFL-ull. Så i dag har jag börjat på en ny sjal. Den här gången stickar jag i mitt tretrådiga kamel/silkesgarn. Vi får se om det blir bra. Varmt lär det i alla fall bli!

Kommentarer

  1. Spännande håller,på,med,en halsduk i mohair jag köpt på loppis. :) Lisa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar