Stan tur och retur

I dag åkte jag till stan, (Stockholm), på min långa paus. Jag hade sett några saker på Gudrun Sjödens hemsida, som jag ville ha. Pendeln in och promenad ifrån centralen till gamla stan. Utanför centralen står någon gammal farbror staty, jag är glad att de som bygger där, har försett honom med en bygghjälm. Säkerheten framför allt.

Promenaden till gamla stan var intressant, jag tror aldrig att jag någonsin tidigare har sett så mycket poliser runt Rosenbad, aldrig heller sett dykare i vattnet runt om. Allt detta beror förstås på Barack Obamas besök i morgon. I morgon ska jag köra till stan i jobbet. Jag tror inte att det kommer vara avspärrningar där jag kör, men eftersom det är avspärrat på andra ställen, så kan trafiken ändå vara värre än vanligt!

När jag ska handla hos Gudrun så går jag alltid till affären på Stora Nygatan. Vet inte varför, men jag gillar den butiken bäst!

När jag hade bestämt mig för vad jag skulle handla, tog jag en liten paus. Kaffe och något som jag aldrig brukar göra, skriva i gästboken.

Om man tittar förbi alla krimskramsbutiker på Västerlånggatan, så finns där en hel del fina butiker med fina kläder och fina saker i. Tur att jag redan gjort av med alla pengarna!

Efter gamla stan, promenerade jag mot medelhavsmuseet, ännu fler avspärrningar och fler poliser. Orkade inte gå in på museet så efter att ha besökt museshoppen. Så gick jag vidare till Kungsträdgården. Jag verkligen älskar det stället och en dag som i dag, strålande solsken och varmt väder, så blir det ju inte sämre. Lunch intog jag på ett gammalt favorithak, TGIF. Inte för att jag varit på TGIF i Sverige, London däremot, där åt jag ofta på TGIF så det stället framkallar verkligen roliga minnen.

 

Kommentarer