OS-GULD, OS-GULD, OS-GUUUUULLLD! Och nu är det två!

Ja, jag vet, jag borde ha haft den här rubriken på inlägget i går, men i går så hade jag härdsmälta. Det OS-Guldet kom så totalt oväntat, så hälften hade varit nog. (Calle och jag visste ju inte ens att stafetten pågick). Dagens OS-Guld var väl lite mer väntat, men att vi i princip skulle leda ifrån början till slut, det var väl lite oväntat. ( Ja, jag vet, "Lord" Nelson ledde inte hela sin sträcka, sen så tror jag att Frankrike var uppe och drog ett kort tag på någon av sträckan 2 eller 3).
Det är härligt att vara Svensk i dag och det kan inte vara fullt så kul att vara vare sig Norman eller Finsk, men nu så håller vi tummarna för Finland i hockymatchen mot Kanada och gratulerar Norge till Guldet i Super G!

Här hemma har det regnat nästan lika mycket som det såg ut att regna i Sotji under Stafettdamernas prisutdelning och p g a vädret så har större delen av dagen spenderats inomhus. Whoopi och jag gick ut en kort sväng mellan två skurar. Whoopi för att uträtta behov och jag för att fotografera en byggnad på tomten. Med oss ut kom så klart Lilla My. Hon är alltid i närheten, men aldrig riktigt nära. Hon är en riktigt härlig katt.


Kommentarer