Vi åker inte till värmen

I morgon börjar vår riktiga semester. Inte gör vi som de flesta svenskar verkar göra; åka till värmen. Nä, vi åker till den blöta ön i Väst, d v s Storbrittanien! Jag har inte varit i England sedan 1992 och på den tiden var det bara London som gällde för mig. Den här gången blir lite annorlunda, vi ska flyga till Manchester för att vara där i några dagar, sedan ta tåget till London, men förhoppningsvis så stannar vi i någon liten by, ni vet sådan där mysig by som man ser på tvprogram som "En plats på landet",  på vägen ner.

Lite tråkigt är det att resa bort, precis när alla grönsaker börjar bli mogna att skörda, men det är tur att vi har vår granne och mina föräldrar. Grannen börjar med att ta hand om växthuset, sedan kommer mamma och pappa tillsammans med Whoopi att vara hos oss och ta hand om katterna och njuta av alla goda grönsaker, jordgubbar och de vackra blommorna.

Som den här Vallomon t ex. Jag har aldrig tidigare sett en så tät Vallmo!


Och fler verkar det bli!


Vad jag däremot har ont av i år, så är det lila Vallmo. Just nu är det en stackars blomma som blommar, jag kan bara hålla tummarna för att det ska bli fler.

I dag har jag gjort av med det sista gräsklippet som jag samlat upp. Det får hålla fukt och ge näring i en av mina pallkragar. Jag tycker att det blev fint med gräset mellan sallaten, spenaten, rödbetorna och morötterna.


Whoopi börjar bli gammal. Oftare och oftare så behöver hon ta en paus i bolljagandet! Men i den här värmen, vem behöver inte pausa ibland?


Kommentarer