Ledigdagväder: REGN

   I dag så har jag varit ledig. Stora planer hade gjorts upp på vad jag och Whoopi skulle hitta på, bl a så skulle vi ta en svamppromenad upp till det stora svampstället. Men som rubriken antyder så har det regnat i dag.
   I går, när jag inte var ledig, då regnade de minsann inte. Men idag, större delen av dagen så har det regnat. Regn gör mig trött och deprimerad, framförallt när man har saker inplanerade, så idag har jag suttit framför tv'n, tittat på film och stickat.

   Vädret var inte bara värdelöst, vid 14-tiden så var det ett uppehåll som fick mig att vilja gå ut, så då gjorde vi det. Vi tog ingen längre promenad, men svamp hittades i alla fall. En fjärdedels korg kom jag hem med. Jag tror att det faktiskt bara är gul trumpetsvamp, men säker är jag inte.

Kommentarer