Höstarbete

Jag arbetade sent i helgen. Sent är alltså till 2215 och för mig är det megasent. Men det har gått bättre än vad jag trodde att det skulle göra. Det är faktiskt ganska skönt att arbeta sent på helgerna för jag börjar inte för ens 1528, så man hinner göra en himla massa innan man går till jobbet.
I helgen så hade vi F1, sotning och korvstoppning på vår "to do" lista.





I går och idag så har jag varit ledig. Stor tid har lagts på Whoopi, vila och trädgården. Växthuset lockar inte så mycket som för en månad sedan, men nu har jag verkligen kommit igång med uteodlingsytorna. I dag har jag börjat på ett nytt jordgubbsland, hämtat "sand" hos grannen, (han kallar det för grus,  jag kallar det sand, man får väl tro att han som arbetar med det, vet vad det heter)
och flyttat sparrisar. Jag har ingen som helst aning om när på året det är bäst att flytta sparris, men nu passade mig bra, så då blev det nu!

Till helgen så har jag planer på att sätta vitlök. Några veckor tidigare än vad jag normalt brukar sätta den, vi får väl se hur det går.
Fler saker som finns på "to do" listan till helgen är bl a att måla klart gavlarna inne i växthuset. Spika upp gavlar på utsidan av växthuset, men å andra sidan, jag kanske inte gör något alls!


Kommentarer