Fullt hus

I dag så har vi haft fullt hus.
De första att dyka upp var Linnea, Mika och barnen. Mer eller mindre samtidigt så kom också Jörgen, tillika Mikas pappa och "vår" elektriker. När Jörgen var tvungen att åka för att hämta något som han behövde för jobb i växthuset, så kom mina föräldrar. Madde hade de släppt av 6,2 km tidigare. Hon skulle springa den sista biten.
Innan Madde dök upp, så kom Tina (Mikas mamma och Jörgens fru) tillsammans med Erik, hennes pappa.
Tanken var att vi skulle hinna vara ute på tomten en himla massa, men tiden sprang iväg och maten lagade inte sig själv. Medan jag fixa med maten så lärde pappa Calle hur man fick igång vår varmluftspump?.
Linnea, Mika och ungarna gick till skogs i hopp om att hitta svamp, men nej, svampen lyser med sin frånvaro i år. Konstigt, med tanke på allt regn och det faktiskt i min mening varma sommaren vi haft i år. (Japp, jag tycker att det varit varmt. Ingen natt under 10° och ingen dag som temperaturen inte kommit upp i 18°)
Till lunch åt vi Vildsvinsstek med varma gröna saker och kall vitkålssallad. Mycket gott om ni frågar mig!


Efter lunch så fortsatte Jörgen i växthuset, jag gick till skogs med mamma och Madde, pappa och Calle pratade och resten åkte hem till sitt.
När vi som varit till skogs kom tillbaka, så var det bara pappa och Calle kvar och Calle var på väg ut genom dörren han också. I kväll ska Calle + kompis jaga vildsvin, så självklart önskade jag honom skitjakt och nu sitter jag och håller tummarna för att han ska komma hem med åtminstone ett vildsvin.
Mamma, pappa och Madde lämnade mig strax före klockan sex.
Jag har precis städat klart köket och varit ute och fotograferat växthuset. Före och efter Jörgen!



Hyfsat ljus, nu ska jag börja dra upp plantor för nästa säsong, jag vill ju inte att JohanBygg ska kunna skörda paprikor före mig! Gurkorna växer fortfarande, men ser lite lätt hängiga ut, jag hoppas att ljuset och lite värme ska göra susen för dem!

Ps. Whoopi har varit hos mamma och pappa sedan i måndags, så det var riktigt skönt att få hem henne i dag. Någon som helt klart saknat Whoopi, var MrSpock. Tyvärr så kan jag inte att säga att Whoopi verkade ha saknat honom lika mycket!


Kommentarer

  1. Tack för kommentaren hos mig! Du verkar få plats med en hel del i ditt växthus. Självklart måste du hinna få fram paprikorna före JohanBygg. Jag håller tummarna och ser fram emot rapåort så småningom.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Skicka en kommentar