Nästan över

Helgen alltså.

Jag hade satt upp en massa mål på min "todo" lista. Jag kan lugnt meddela att jag inte har gjort mer än kanske hälften av mina mål, men det största målet för hösten är uppnått. Jag har fått el i växthuset. Jippi och tack J.J!


Självklart så har jag arbetat i växthuset och utanför. Och jag har faktiskt fått ner 2/5 av det köpta vitlöks utsädet.  Några skottkärror med jord har jag flyttat, men det är väldigt tungt att gräva i den lerjorden som vi har, så jag har bestämt mig för att bara ta några kärror om dagen. Inte stressa, för det kommer bara jag att få lida av senare.


Ätit gott har vi också gjort! I lördags kväll åt vi rådjursfilé. Ååååå, så himla gott det var. Så skulle man kunna äta varje dag. Men för att gör det, så måste jakten gå bättre än vad den gjort de senaste gångerna.



Kommentarer