Sjukt jobbigt!

  Det är sjukt jobbigt att vara sjuk. Det vet jag nu, för jag är sjuk för första gången på jättelänge. Calle är också sjuk, så vi har det i alla fall jobbigt tillsammans och det är ju alltid en tröst.
  Jobbigast är det faktiskt varken för mig eller Calle. Den som har det riktigt jobbigt är Whoopi. Fatta att både Matte och Husse är hemma hela dagarna, men att gå ut och spela boll, det går fan inte för sig! Men hon är duktig. Hon säger till när hon måste ut, går ut och gör det hon ska och så kommer hon tillbaka.

  Medan jag ändå är sjuk, så passar jag på att virka. Tyvärr så håller garnet på att ta slut. Jag har virkat färdigt 660 st afrikanska blommor så nu tänkte jag att tills jag får tag på mer garn, så får jag börja virka ihop de blommor jag har.


  Den 11 januari så sådde jag sallat och rädisor i växthuset. Sallaten har börjat komma upp nu, så här om dagen passade jag på att så mer sallat. Rädisorna har börjat gro, men de är knappt synliga för ögat. Persilja är sådd både i växthuset och utomhus. Ska bli spännande att se vilket sett som funkar bäst.


  I växthuset så har jag en kruka med Lobelia som mamma sådde i våras. Jag vet inte om det finns folk där ute som brukar ägna sig åt övervintring av Lobelior, men jag testar och ser vad som händer.


Kommentarer

  1. Oj vad mycket du virkat, ska bli spännande att få se hur det blir när du virkar ihop. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar