Sist på bollen

   Varje höst, läser jag blogginlägg, jag läser diskussioner på FB-gruppen "hobbyodlare av chilipeppar och tänker; i januari, då ska jag minsann så mina chilifrön!
Och varje år, så slutar det med att jag kanske, om jag har tur, sår fröna i slutet av februari, men oftast så blir de sådda någon gång i mitten av mars.
   Men inte i år! 5 februari, det måste vara något slags rekord för mig. Nu är fröna faktiskt i jorden. Trots denna framgång, att redan ha fröerna i jorden, så känns det som om jag är "sist på bollen".


   6 sorter, samanlagt 16 krukor. Det kommer att räcka mer än nog. På de få plantorna som jag hade förra sommaren, fick jag större skörd än vad Calle och jag kommer att göra av med på flera år. Och förutom att jag inte kommer att behöva så mycket chili den närmaste tiden, så har jag faktiskt (peppar peppar ni vet) lyckats att övervintra ett gäng chilisar. Chilifrukter på dessa plantor, håller på att mogna i växthuset "as we speak". 


       Förutom att så chilifrön, så har Calle sått sallat och persilja. Den kommer jag förhoppningsvis kunna plantera ut i växthuset om en månad eller så. Håll tummarna!

 
Spock äter Kalixlöjrom

 

Kommentarer