I kväll blir det åka av...

För några veckor sedan fick jag hem ullen som jag beställt ifrån England. Jag beställde en himla massa BFL (Blue Faced Leicester) ull. Mest av färgen Brun, fast så himla brun är den inte, sedan ganska mycket mindre av den färg som kallas för oatmeal (havregryn) och sedan minst av vitt. Den vita är väldigt fin, men vitt är inte riktigt min färg. För första gången så köpte jag också lite färgat BFL. Det blev mina favoritfärger, grönt och orange.
Jag köpte även lite silke och en blandning med merinoull och tror jag,  silke. Den kallas i alla fall Aquarius.


Den första ullen som jag ska spinna är den bruna BFL'n. Det ska bli en Aran-tröja. Men innan jag kunde börja spinna den ullen, så var jag tvungen att spinna upp det sista av mina 3 kilo Kamel/Silke som jag köpte för flera år sedan.


Nästan en kilometer garn att sticka något av, vad vet jag inte ännu och det måste ändå vänta tills jag har gjort klart min Aran-tröja och det kan ju dröja ett  litet tag.

Planerna på Aran-tröjan går bra och jag har börjat spinna på garnet. I kväll så är det spinn-träff hos en annan tjej som också spinner. Jag hoppas hinna spinna klart den sista av de första tre spolarna, så att jag kan tvinna mitt tretrådiga garn. Om jag inte hinner klart med det, så har jag inget att göra på mina långa raster som jag har på jobbet i morgon.


Hittills så har jag stickat på världens största provlapp, men den gjorde jag klar i går kväll. Calle och jag bestämde i vilken ordning de olika "flätorna" ska komma i. Det är därför det sitter gaffatejp på provlappen.


Nu har jag inte tid att skriva mer, för här ska det spinnas och om ni undrar varför det inte blir så täta inlägg, så beror det på att jag har nästan 1 1/2 kilo brun BFL som väntar på att spinnas.

Kommentarer

Skicka en kommentar