Heaven on Earth

Men det är inte så kul när gräset ska klippas!


Pionerna har börjat slå ut. Jag skulle kunna sitta med näsan i en, en hel dag!


Och när Pionerna har blommat över så får jag sticka näsan bland Lavendeln istället!


Här är mitt riktiga paradis! Jag kan med lätthet spendera en hel dag här!


Som i dag. Förutom att spela boll med Whoopi (obligatoriskt), så har jag sått rädisor, satt ut lite gamla, groddade röbetsfrön, rensat bland gamla krukor och sist med inte minst: Jag har hunnit sitta i solstolen och lyssna på P2 och njutit av blommorna som blommar.

Jag har både läst och blivit tillsagd att tomat och rädisa trivs i hop. Så
sagt och gjort, nu har jag sått rädisor hos tomaterna.


Jag hade en massa gamla rödbetsfrön som jag tänkte att jag skulle prova att grodda. Det gick inte så bra. Det var så få som grodde, så man skulle knappast hinna smaka dem. Istället för att slänga dem i komposten, så har jag satt ut en del av dem. Har vi riktig tur, så kanske det blir någon beta. Annars så kanske det i alla fall blir några blad att slänga ner i salladen.

Ser ni Rödbetorna?


Mina pyttesmå Vallmon. Varje knopp är inte större än 5-10mm


Normalstor Vallmo och Squash



Kommentarer