Köksträdgården/Växthuset



Jag har bestämt mig för att inte låta kålfjärilar, larver och mördarsniglar vinna
över mig och mitt kålodlande. Så i år så har jag lagt en massa pengar på grejor
som ska hjälpa mig att hålla ohyran borta.




Sallaten har också fått meshnät, men inte mot smådjur, utan mot större djur.
RÅODJUREN!
I år ska sallaten ätas upp av oss, inte av dem!



Squashen pinnar på. Om vi skulle vilja, så skulle vi kunna börja skörda små,
 fina Zucchinisar nu och kanske så gör jag det i dag.



I en zinkbalja så har jag Blomkålsplantor, Fingerborgsblommor Dill och
Persilja, men förutom det, så satte jag också två sorters bönor. Jag satte en
himla massa bönfrön och 2, endast två har behagat att titta upp. Jag fattar
inte vad jag gör för fel med mina bönor.
När jag försådde inomhus, då kom inga, av ca 40 fröer upp!



Jag vill vara säker på att ha sallat hela sommaren, så jag försöker att dra upp
fler frön. Men eftersom sallatsfrön inte gror i för hög värme (fast varför
oroar jag mig, den här sommaren verkar aldrig ta fart) så har jag ställt
fröerna i Norr.



Det är tur att man inte odlar potatis för överlevnad!
Mördarsniglarna äter upp det mesta av blasten.



I växthuset så händer det också grejer! Så här tidigt har aldrig tomater börjat
mogna för mig tidigare.



Andra sorter håller också på att mogna!



Gurkor i massor! Hittills så har jag skördat 2 gurkor. Snart så skördar jag så
många så jag inte vet vad jag ska göra av alla!



Konstiga saker händer också i växthuset.
Har aldrig tidigare varit med om att det växer ut ett blad genom gurkan.  




Kommentarer