Nu blomstrar och mognar det!


Vallmon står i full blom, mest cerise, men en del lila. Tittar man noga på bilden så ser
man också några Blåklint. De Blåklint som växer här, har jag direktsått. De är inte alls
så kraftiga som de som jag försådde inne i växthuset. Jag visar en bild på dem en annan
dag.


Ett tag trodde jag inte att det skulle bli några Halloweenpumpor i år, men nu är ett helt gäng
på G! Förra året så tog jag in dem för att karva, men det blev aldrig av, så i år ska jag
verkligen se till att det händer. Kanske att jag bjuder in Morgan och Malte att hjälpa till.


Gusto Purple! De börjar livet som gröna, går snabbt över till en mörk, jättemörk lila färg,
sedan, innan de blir röda, så får de en konstig beige-grön färg.



Ville bara visa att även Lavendeln blommar! Och att jag tar till vara på regnvattnet. Det
tråkiga med regnvattnet är att jag inte har tunnor till varje stuprör. Om jag hade det, så
skulle vattenfrågan vara en icke-fråga för mig.


Om man tittar extra noggrant på den här bilden, så ser man att det förekommer barn-
arbete på Gåsvik! Men det är absolut inte så illa som det låter. Vår granne Linda
hjälper Pappa att få ordning på marken där vi ska bygga. Nu är det på G!


När Hacke-Hackspett är här, då flyger maten all världens väg, så småfåglarna får äta ifrån backen!




Kommentarer

  1. Vad har du för odlingsplaner 2018? Lisa

    SvaraRadera
  2. Wooow, fråga om mina odlingsplaner för 2018 är som att be mig skriva en bok, men för att göra en lång historia kort: Jag ska bane mig lyckas ännu bättre med kålen i år mot vad jag gjorde förra året.
    (4,5 kg vitkål och ungefär lika mycket blomkål)
    //Monica

    SvaraRadera
  3. Okej spännande , jag tänkte sätta tomater snart . När sätter du igång bloggen igen? Saknar nya inlägg - kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar